Před 4 měsíci Napsal: keks kategorie: Články
Nikdy se nám pořádně nedařilo být opravdu aktivní na našem Youtube kanále. Sice ne proto, že bychom na něm nepracovali, ale proto, že nestíháme videa vytvářet tak často. Občas jsou pak na našem kanále i měsíční pauzy, což určitě naše diváky netěší a neprospívá to ani našemu kanálu a tak nám případná sledovanost a počet diváků roste pomalu, jestli vůbec.

Rozhodli jsme se proto teda zkusit i další na našem kanále nový formát videí. Rádi bychom dělali videa i o tvorbě videí obecně. O kreslení, o animování a o celkové produkci. Dneska jsme vydali první video ze série Tvorba videa od začátku do konce, které si pro vás připravil Patrik ( já jsem video nadaboval ). Do budoucna máme ještě v plánu sérii, která by se jmenovala něco jako "čas na změnu" a bylo to o zlepšování sebe sama. Například všimli jste si někdy, jak v našich videích vypadají ruce? Sice jsme se zlepšili v poslední době, ale ještě v nedávných videích vypadají fakt špatně :D Je toho, ale víc. chtěl bych třeba zlepšit i lip-sync.

Jak to bude s klasickými videi?
V klasických videích pokračujeme normálně dál a tyto videa by neměly mít vliv na jejich tvorbu. Přes léto snad vyjde další díl 10 DAYS. Momentálně se soustředíme hlavně na na tuhle sérii, protože bychom jí vážně rádi taky někdy dokončili :D Nápadů ale máme spousta a štve nás, že ty videa všechny nestíháme.

Co si myslíte o tomhle novém konceptu videí? určitě budeme rádi za váš názor :)
Před 9 měsíci Napsal: keks kategorie: Články
Nedávno jsme psali článek o renderování videa v programu Swivel, jelikož samotný Adobe Flash měl s renderováním problémy a většina videí se sekala. To ale změnil program Adobe Media Encoder CC. Jediná jeho nevýhoda je, že budete potřebovat více volného místa na vašem disku, protože videa se nejprve z Adobe Animatu exportují do formátu .MOV a ty potom konvertujete do formátu do kterého chcete. Narozdíl od Swivelu, který konvertuje přímo z .swf formátu.
S nejnovějšími aktualizacemi programu Adobe Animate přicházejí také nové funkce, které Swivel neumí zpracovat - jako nově vestavěná kamera. Swivel si taky neporadí s animacemi vytvořené pomocí Action scriptu. Proto doporučuji přejít na Media Encoder.

Pořád zůstává že animovat můžete na plátno v jakékoliv velikosti, stačí jen aby mělo stejný poměr stran. Stejně jako při exportu ve Swivelu, kde jste si mohli zvolit rozlišení videa si můžete zvolit rozlišení videa i při exportu videa pro Media Encoder. Konvertovat nemusíte jen videa z programů od Adobe ale všechna videa.



A jaké je vhodné nastavení pro export videa v Media Encoderu?
Doporučujeme vám:
Kontejner:  MP4,
Fps: 25, 30, 50 a nebo 60 ( My používáme 25fps ),
Audio: AAC 320 - 384 kb/s,
Video: H.264,
Video bitrate: 8Mb/s do 30fps, 12Mb/s do 60fps,
Rozlišení: 1920x1080

Přečtěte si také doporučené nastavení od Youtube.
Před 1 rokem Napsal: patrik kategorie: Články

V posledních videích jsme začali renderovat videa do Full HD rozlišení (1920x1080). Chtěli jsme to tak dělat už delší dobu, ale všechny animace bychom museli předělávat a celkově jsme už byli zvyklí na naší klasiku 720p. A taky animování rovnou do Full HD je náročnější na počítač. ( Který jsme ještě do nedávna měli dost shitty ). Je potřeba zdůraznit, že máme na mysli render mimo Flash, jelikož samotný Flash se na render samotných animací neukázal jako dostatečný a proto vždy exportujeme .swf soubory, které potom převádíme do videa. Například přes After effect.


Jsou dvě možnosti jak renderovat do 1080p, ale přitom animovat na plátno v 720p. První je, že animujete v 720p a když je animace hotová Flash nabízí možnost změnit rozlišení plátna bez toho abyste museli nastavovat zvlášť každý symbol. To uděláte tak, že v okně Document properties, buď pod Modify - Document, nebo v panelu Properties kliknete na ikonu klíče. Pak si nastavíte hodnoty na rozlišení 1920x1080 a zaškrtnete možnost Scale content with stage. Tak se vám celej dokument změní včetně grafilky. A pak už můžete pokračovat v renderu v jakém jste zvyklí.




Druhou možností, kterou využíváme i my je program Swivel od Newsground. Ten můžete zadarmo stáhnout tady. Jedná se o software který vám dokáže .swf překonvertovat do různých formátů videa, klidně i s vetším ( nebo i menším ) rozlišením bez ztráty kvality. Render je možná trochu delší, ale stojí to zato. Tady máte ještě obrázky nastavení, tak jak renderujeme ve Swivelu my.




Co se týče zvuku ten doporučujeme dosadit zvlášť pak ve stříhacím programu, protože zvuk Flash udělá docela plechovej. Pokud máte nějaké otázky ohledně renderu videa, ozvěte se do komentářů.

Před 2 lety Napsal: patrik kategorie: Články

Mnoho z vás se možná ptá proč další díl 10 days vyšel s takovým opožděním, proto jsme se rozhodli sepsat takovej článek o tvorbě třetího dílu a shrnout její průběh. Jak sami tušíte plánem bylo naanimovat další pokračovaní během léta. Nejdřív jsme dělali video Minecraft, pak GTA5 animated a v druhé půlce letních prázdnin jsme se pustili i do tvorby 10 days. Oproti běžnému způsobu tvorby se tady vyskytlo pár rozdílu.


Videa vždycky tvoříme dvěma způsoby, buď odešleme scénář pro dabing do Fénixu a animace děláme až podle finálního dabingu a nebo všechny postavy dabuje Keks a potom posíláme na dabing až hotové video, podle kterého se to nadabuje aby dabing seděl postavám do úst.

My už jsme zvyklý, ale zní to divně, když všechny postavy mluví jeden člověk :D

U 3. dílu 10 days jsme právě tvořili tímto způsobem, většinou totiž nechceme čekat abychom mohli animovat a tak to děláme právě takto.

Bohužel občas se stane, že některý dabéři už nedabují, jako se to stalo právě teď a museli jsme přeobsadit postavu Lenky. I tak máme ale pocit, že nová dabérka je skvělá a má i podobný hlas jako ta původní... ono stejně, kdo si toho všimne po jedenácti měsících.. :D Zase kdybychom to stíhali rychleji, tak bychom to měli ještě s původní dabérkou...


Co se týče zajímavostí, tak třeba v původní verzi konce mněl Tomáš usnout při ohni a až pak se mněli objevit zombíci. To by možná dodalo napínavější konec, ale zase nám to nesedělo k charakteru Tomáše. Další změnou bylo to, že vědkyni dochází benzín, takže jak asi tušíte odteď v dalších epizodách bude cestovat bez auta stejně jako naše parta. A kdo ví možná se někdy i potkají.


Víme, že epizody vydáváme ve velikých odstupech proto se odteď budeme usilovat o zrychlení tvorby a dokončení týhle série. Celkově bude mít 10 days 10 dní, což není až tak moc pokud bychom zvládali vydat epizodu jednou za 2-3 měsícě. Takže v nejbližších dnech se pustíme do tvorby a budeme vás průběžne informovat.  

Před 2 lety Napsal: keks kategorie: Články
S Patrikem jsme začali pracovat na novém videu, společně. Už to totiž jsou skoro 2 roky, co jsme společně pořádně nevytvořili žádné video. Videa sice vycházela po celou dobu, ale vetšinou jsme na nich pracovali odděleně. Poslední video, co jsme tak společně vytvořili budou Vánoční trencle, což je Vánoční video pro rok 2013.

Poslední rok a půl jsme totiž byli časově vytížený všemožnými projekty, ale teď jsme si vzali od všeho volno a připravujeme nové video. Chtěli jsme zároveň zkusit něco nového a tak poprvé na našem kanále ( tuším, že poprvé ) se můžete těšit na sci-fi video,  o cestování v čase. Náš hlavní problém je, že neumíme psát krátké scénáře a vždycky se nám videa hrozně protáhnou :D Tak snad tentokrát se vejdeme do 3 - 4 minut, což je podle nás ideální délka na video. No scénář má 3 stránky, to už závání aspoň 5 minutama, ale uvidíme jak to dopadne. :D

Zatím jsme tedy ve fází scénáře, ale 3. epizoda 10 DAYS je už hotová a nyní už jenom pracujeme na dabingu, takže do konce měsíce jí určitě můžete očekávat na našem Youtube. Video o cestování v čase snad potom do 2 měsíců.

Akorát jsem dneska přemýšlel, že už je to devátý rok, co animujeme videa. Sakra, hrozně to letí, připadám si staře :D No těším se co přinese rok 2016, tak snad nás budete i nadále sledovat :)
<
1
2
>