V posledních videích jsme začali renderovat videa do Full HD rozlišení (1920x1080). Chtěli jsme to tak dělat už delší dobu, ale všechny animace bychom museli předělávat a celkově jsme už byli zvyklí na naší klasiku 720p. A taky animování rovnou do Full HD je náročnější na počítač. ( Který jsme ještě do nedávna měli dost shitty ). Je potřeba zdůraznit, že máme na mysli render mimo Flash, jelikož samotný Flash se na render samotných animací neukázal jako dostatečný a proto vždy exportujeme .swf soubory, které potom převádíme do videa. Například přes After effect.
Jsou dvě možnosti jak renderovat do 1080p, ale přitom animovat na plátno v 720p. První je, že animujete v 720p a když je animace hotová Flash nabízí možnost změnit rozlišení plátna bez toho abyste museli nastavovat zvlášť každý symbol. To uděláte tak, že v okně Document properties, buď pod Modify - Document, nebo v panelu Properties kliknete na ikonu klíče. Pak si nastavíte hodnoty na rozlišení 1920x1080 a zaškrtnete možnost Scale content with stage. Tak se vám celej dokument změní včetně grafilky. A pak už můžete pokračovat v renderu v jakém jste zvyklí.
Druhou možností, kterou využíváme i my je program Swivel od Newsground. Ten můžete zadarmo stáhnout tady. Jedná se o software který vám dokáže .swf překonvertovat do různých formátů videa, klidně i s vetším ( nebo i menším ) rozlišením bez ztráty kvality. Render je možná trochu delší, ale stojí to zato. Tady máte ještě obrázky nastavení, tak jak renderujeme ve Swivelu my.
Co se týče zvuku ten doporučujeme dosadit zvlášť pak ve stříhacím programu, protože zvuk Flash udělá docela plechovej. Pokud máte nějaké otázky ohledně renderu videa, ozvěte se do komentářů.
Mnoho z vás se možná ptá proč další díl 10 days vyšel s takovým opožděním, proto jsme se rozhodli sepsat takovej článek o tvorbě třetího dílu a shrnout její průběh. Jak sami tušíte plánem bylo naanimovat další pokračovaní během léta. Nejdřív jsme dělali video Minecraft, pak GTA5 animated a v druhé půlce letních prázdnin jsme se pustili i do tvorby 10 days. Oproti běžnému způsobu tvorby se tady vyskytlo pár rozdílu.
Videa vždycky tvoříme dvěma způsoby, buď odešleme scénář pro dabing do Fénixu a animace děláme až podle finálního dabingu a nebo všechny postavy dabuje Keks a potom posíláme na dabing až hotové video, podle kterého se to nadabuje aby dabing seděl postavám do úst.
My už jsme zvyklý, ale zní to divně, když všechny postavy mluví jeden člověk :D
U 3. dílu 10 days jsme právě tvořili tímto způsobem, většinou totiž nechceme čekat abychom mohli animovat a tak to děláme právě takto.
Bohužel občas se stane, že některý dabéři už nedabují, jako se to stalo právě teď a museli jsme přeobsadit postavu Lenky. I tak máme ale pocit, že nová dabérka je skvělá a má i podobný hlas jako ta původní... ono stejně, kdo si toho všimne po jedenácti měsících.. :D Zase kdybychom to stíhali rychleji, tak bychom to měli ještě s původní dabérkou...
Co se týče zajímavostí, tak třeba v původní verzi konce mněl Tomáš usnout při ohni a až pak se mněli objevit zombíci. To by možná dodalo napínavější konec, ale zase nám to nesedělo k charakteru Tomáše. Další změnou bylo to, že vědkyni dochází benzín, takže jak asi tušíte odteď v dalších epizodách bude cestovat bez auta stejně jako naše parta. A kdo ví možná se někdy i potkají.
Víme, že epizody vydáváme ve velikých odstupech proto se odteď budeme usilovat o zrychlení tvorby a dokončení týhle série. Celkově bude mít 10 days 10 dní, což není až tak moc pokud bychom zvládali vydat epizodu jednou za 2-3 měsícě. Takže v nejbližších dnech se pustíme do tvorby a budeme vás průběžne informovat.